2008. február 22., péntek

Mű_Tétet emelek IV. (AzEksön)

Eltellik fél óra , majd egy is, és várok, szótlanul várok, újságom van, de nem olvasom, nem is tudnék koncentrálni.

Pető nénit nézem, ahogy eszi az ebédjét, némi töpörtyűt szárazkiflivel, a kórházi ebédhez hozzá sem nyúl, jó, mondjuk ahhoz én sem nyúlnék.
Asztalán egy üvegpohárban egy pohár tejföl mellette beletuszkolva egy kék fehércsíkos fogkefe, a virág elszáradva szinte kóró, egy műanyag csecsebecse mosolygós fejjel, zacskókban kölönböző megfejthetetlen dolgok, rajta metro újság azonegy zokni.
Kiderül hetek óta itt dekkol, nem csoda, hogy mindent felhalmozott, pár percre rá látogatója akad, akit Jutkának hív…

Míg merengek rajtuk közben mellém is betolják a zöld lepellel takart gurulós ágyat.
Jesszus, egy pimaszul fiatal és szemtelenül helyes srác fog letolni a műtőbe, nekem meg meztelenre kell vetkőznöm elötte, elpirulok, de megteszem, reménykedek már látott ilyet, gyorsan odafutok és bebújok a takaró alá és már visznek is…mikor megyünk, a folyosón teljesen az a filmes kép van bennem ami most megelevenedett, amikor a beteg csak a falat látja a lámpákkal amik sormintaként futnak elötte, majd lift le pár szinttel lejjebb be a műtőre várakozva az előtérre, nagy csapat röhögcsél, fejem felett sok sok tábla, mellettem műtétre váró betegek, én is várok, majd a fiatal srác betol egy terembe és azt mondja, most megborotvállak…mondom hol is?
Monjda hát azon a részen, ahol…szavába vágok, mert érzem kezd zavarba jönni, mondom kösz, már megborotválkoztam, kérdi biztos, mondom igen, aztán megint megkérdezi, alaposan, biztos?
Figy, szeretnéd mindenképpen megnézni vagy elhiszed?Kérdem tőle.
Végül csak elhiszi és visszatol a helyemre.
Kicsit izgatónak találom a szitut, hogy meztelenül fekszem egy ágyon körülöttem vagy 6 izmos termett pasi és csajokról sztoriznak, néha fel felülök, hogy jobban halljam mit mondanak, magamban kuncogok.
Ez a várakozó tér, ha elvonatkoztatunk olyan nekem, mint egy vágóhíd és mi az állatok várunk , vajon mikor is visznek el, vajon mi is lesz, tudom kicsit morbid, de nekem sokszor ez jutott eszembe, és amikor jönnek érted és áttolnak a műtőbe az meg totál Kóma sztájl (Robin Cook) aki olvasta a könyvet, de mozit is csináltak belőle.


A műtők kiskamrákra elosztva az egyikbe betolnak.
Ekkor megismerkedem az altatóorvosommal akit meglepiként rendeltek hozzám, és nagyon kedves, megnyugtat, hogy természetesen altatás lesz, majd 2 percre rá az orvosom ugrik oda (Dr Beke(m)) és kérdezget, hogy vagyok, elkezdünk sztorizgtani, hogy enyhítsük a feszültséget ami valójában nincs is, maximum egy kis félsz bennem.
Meg kell mondjam fantasztikusan nézett ki a műtő, kórház nevet nem mondok, csak annyit, hogy ez egy nemrégiben felújított kórház és maximálisan meg vagyok elégedve azzal, amit láttam, teljesen hipermodern, a képet csak egy fekete rádiós magnó bontja némiképp, de örültem, hogy volt olyan tárgy amit ismertem is.


A bal lábamat műtötték és amikor a műtőasztalon feküdtem akkor lekötötték a bal kezemet nehogy véletlenül altatás közben esetleg hadonásszak.
Orvosom egy zöld ruhában volt, rajta némi vérfolt, mondom neki, te figymá'kicsit leetted magad! Erre ő: Jajj az csak az izzadság!

Az altatást megelőzően minden esetben szükség van arra, hogy legalább 6 órát ne együnk elötte (ez az enni- és innivaló teljes megvonását jelenti), mert az altatás során illetve az ébredéskor hányhatunk, így az esetlegesen gyomorban levő tartalmat félrenyelhetjük, ami tüdőgyulladáshoz is vezethet.
Nem véletlenül kérdeznek meg tőlünk mindenfélét gyógyszerérzékenység és társai, komplikáció előfordulhat el nem mondott gyógyszerérzékenységre, függ az altatás a súlyunktól a erőnktől, sok műtét elött csinálnak terhelés vizsgálatot, EKG vérnyomásmérés, ezek fontos dolgok, bármennyire pitinek tűnhetnek.
Nálam egy rövid ideg tartó (1-2 órás) bevatakozás volt és vénásan kaptam az altatást némi altatógáz ( Altatógáz - N2O - dinitrogénoxid - kéjgáz) belélegzésével.
Hihetetlenül durva érzés, körülbelül olyan mintha valami amfetamin tartalmú cuccot dobáltál volna magadba.(Persze én nem próbáltam ilyet, csak hallottam!):)


Sajnos:)a hatás nem sokáig tart, mert körülbelül számolsz tízet és el is alszol.
Altatóorvosomnak mondtam is amíg még tudtam, hogy durva cuccot adott, köszke, azt tudom, hogy valamiről beszélgettünk,szórakozóhelyekről tán, de végeredményben csak odáig jutottam, hogy mondja nekem, gondoljak valami szépre és azzal aludjak el...erre én rávágtam: Jó akkor a Beke(m) doktor úrra fogok gondolni...erre ő: Ezt akkor megszívtad!:)
Nevettünk mindketten és még megjegyezte, hogy ha mosolygok akkor így is fogok maradni egész végig!
Ezzel a mondattal el is aludtam.

Az ébredés furcsa, mintha távolról valaki beszélne hozzád, vagy be lennél rúgva, mintha másnapos lennél és akkor már tolnak ki a műtőből, de még mindig beszélnek hozzád, ébresztgetnek, altatóorvosom (Dr Pataki) megkérdezte, hogy nah végülis milyen dolgokról álmodtam, arra emlékszem, hogy, azonnal rávágtam, hogy pasikról álmodtam, jó pasikról és közben nevettem is, tehát csak folytattam az alatás elötti sztorit, de mikor telejsen feleszméltem és kivittek egy terembe ott nagyon magányosan éreztem magam és elkezdett tudatosulni mit is csináltak rajtam, úristen a lábam és persze jött vele a fájdalom is ami annyira rossz volt, hogy elsírtam magam, és fáztam, de ez állítólag egy teljesen megszokott reakció, késöbb mikor megkaptam a fájdalomcsillapítót a nyugtatókat teljesen ellazultam.

videó: http://youtube.com/watch?v=RIFbQN2txmQ
Péterfy Bori & Love band: Ópium

Nincsenek megjegyzések: